· 

うちなーぐち会の記念講演

昨日、沖縄市の越来公民館でうちなーぐち会の設立1周年の記念講演を開いた。60人近い参加者がいて盛会だった。講師は伊波晴雄さん。演題は「琉球王国と越来城」

 

戦後、米軍の道路造りの砕石場となり城壁が削り取られ、今は廃城となっている越来城。かつては、第1尚氏王統の6代目、「(しょう)(たい)(きゅう)王」の居城だった。また、金丸(かなまる)(第二尚氏の尚円王)も住んでいた。後に、()麻和(まわ)()を滅ぼし、妻を横取りした大城賢雄((うに)大城(うふぐすく))が城主になった。こんなお話しだった。

 

最後に閉会のあいさつをした。講演を聴きながら考えた。ウチナーグチとはこんことです。参考にしてください。

 

今日(ちゅう)や うちなーぐち会が()まりてぃ まる1(ちゅ)(とし)ないびたん。(なし)(うや)や 源河朝盛さんやいびーん(紹介した)。

 今日の誕生(たん)(かー)(しゅうじ)んかい 会員はじみとし (ちか)(とぅさ)さから大勢(うふしんか) (すりて)きみそーち いっぺーにふぇーでーびる。

 うりから 嘉手納屋(かでぃなや)()から伊波勝男先生(しんしー)がめんそーちきみそーち 大変(いっぺー) たみないる話し(ちかち)きみそーちゃん 果報(かふう)しやいびーたん。まぎ(てぃ)―(大きな拍手)うっちぐ(うんじ)さびらな。ぐすうよう(みなさん)いっぺーにふぇーでびーたん(ありがとうございました)」

 

これからも場を踏んでうちなーぐちの練習をしたいと思う。

 

577字)